Monday, 16 April 2012

ikan teroboi

Ini ialah ikan teroboi atau terobol, yang selalu menghabiskan umpan aku, dia memang pandai nyonyot umpan tapi tak lekat kat mata kail, kalau ada banyak ikan teroboi ni, ikan puyu abis lari, semalam tak dapat pun ikan puyu, asyik lekat ikan teroboi saja, kalau besar okay juga, tapi tak berapa besar, tecik tecik saja. huhuhu. kalau besar okay juga, sebab rasa dia memang sedap. pagi ni pi lagi memancing, baling saja kail terus sambar umpan, sah lah ikan teroboi la tu, sebab ikan puyu lambat sikit nak response umpan.


Saturday, 14 April 2012

ikan puyu yang ku pancing.

Memang banyak terdapat ikan puyu di parit, tali air sawah di bukit mertajam. Ini bermakna, ikab puyu belum pupus, ia berhijrah rata rata melalui parit dan tali air, kalau tak percaya datang saja ke perda ni, kat sebelah IPD ni saja, ada lopak dan parit yang banyak dengan ikan puyu, keli, haruan, telapia. Selagi ada bendang, selagi itu ikan2 ni takkan habis, tetapi tidak lama lagi akan hilang semua ikan2 ni apabila 100% pembangunan di bandar Perda.

video

Monday, 2 April 2012

1/4/12 cukup cukup umur Damia 9 bulan, demam lagi nak naik gigi atas pula. Sian sayang maktuk,