Wednesday 4 January 2012

TANGKAP JANGAN TAK TANGKAP

masa kini hanya tangkap gambar semua menggunakan CANON S95 dan SONY DSC TX-55. NIKON D3100 aku anak aku pinjam kejap ambik gambar buat assignment, nanti dia balik cuti boleh lah aku pakai balik NIKON D3100. nanti ambik gambar guna 3 camera ni dan compare tengok yang mana lebih cantik.  sony dan canon aku memang senang bawa, masuk je dalam poket seluar, kiri dan kanan. kayuh basikal pusing2 ambik gambar kat perda, tak kira lah gambar apa, semua snap. kata laki aku semut, kucing pun tak senang duduk semua kena tangkap hahahahaha. Tapi NIKON D3100 ni gabai sangat, beratlah pula, kalau nak bawa dia kena galas, macam reporter la pula aku ni, kalau pakai dia. kena bawa beg dia. so troublesome lah, tapi aku suka sebab gambar dia memang cantik. lepas tangkap gambar bawa pi kedai cuci pula. tapi tak semua lah, gambar family, especially gambar cucu aku, gambar pi makan angin, gambar anak2 kawin, cuci simpan dalam album. tak ada kerja belek album tak jemu2. lagu tu lah kerja aku dah tua tua ni. hahahahaha

Hari tu jaga cucu 3 bulan, tak berhenti2 ambik gambar dia, sampai dia dah tahu, pegang camera je, dia perhati dan senyum, mau tak macam tu, dari keluaq dalam perut mama dia, ambik gambar, gambar video hari2, tambah pula dia comei apa lagi maktuk macam ciwi lah dengan cameranya, apa pun layan lah maktuk damia, gambar buat tatapan maktuk, bila berjauhan dengan damia. la ni dah balik penang, damia pun dah hantar nursery, tak blh ambik gambar lagi, sekali sekala, mama dan papa dia upload kat facebook, aku save dan cuci seronok tengok cucu yang comel.

tengok ni gambar yang mama dan papa dia upload kat facebook, maktuk save dan upload kat sini pula.

buah hati pengarang jantung hati mak tuk. hehehehe

No comments:

Post a Comment